27 Julai 2011

Sengketa Suami-Isteri

Aku memang follow cite c Jimmy ngan wife dia ni...
tapi, aku x bleh nak salahkan 1 pihak je...
mungkin 2-2 pihak pun ade silap masing2...
Setelah sekian lama berdiam diri, isteri kepada pengacara Jimmy Shanley Norjahan Saleh, iaitu Nursuhaila Eliani Suhaimy, mendedahkan faktor utama berlaku keretakan rumah tangga mereka adalah disebabkan suaminya itu pernah memukulnya serta terlalu mengongkong.
Ini ape yang aku bace dalam mstaronline.
Rumahtangga mane yang x bergolak?
itu lumrah alam perkahwinan...
kawin pun baru setahun jagung...
jangan lerr kerana 'pernah' memukul..
dia dicop as kaki pukul...
Saya tidak suka Jimmy kerana perangainya pelik yang bukan seperti orang biasa. Semasa majlis pertunangan kami, rombongan pihak lelaki yang hadir hanya lima orang sahaja dan semasa majlis akad nikah, rombongan pihak lelaki tak sampai 10 orang... itu pun di kalangan ahli keluarga sahaja.

Tidak ada artis atau selebriti yang hadir bagi pihak dia (suami). Untuk pengetahuan umum, itulah perangai Jimmy Shanley yang tidak mempunyai kawan
Patut x dijadikan isu?
Bile ko da kawin ngan orang tu..
ko kene terima dia seadanya...
x kan lerr sebab dia x de kawan..
ko nak bersengketa ngan dia...
x kan lerr sebab x de selebriti yang dtg majlis kawin ko..
ko nak gaduh2 ngan dia?
come on laa!
da tu majlis kawin ko...
bukan shooting filem...
so, x de masalah kan kalo selebriti x de?
sejak berumah tangga pada 1 Oktober tahun lalu, kehidupannya tidak tenteram kerana mereka sering bertengkar disebabkan Jimmy,32, enggan membenarkan dia keluar bersama rakan-rakan
As a wife, bila suami x izinkan ko keluar...
ko kene patuh...
ko kene taat...
ko da ade komitmen...
kurang2 kan lerr aktiviti bersama kawan2 tu..
bukan x bleh langsung..
bleh...
tapi, ikut lerr cakap suami...
jangan derhaka...
x masuk syurga nanti...
Dia ingat dia tu superstar tak layak untuk bergaul dengan sanak saudara saya. Setiap kali majlis kenduri diadakan oleh bapa saya, Jimmy jarang bertegur sapa dan bersalaman dengan sanak saudara kami
Jangan lerr nilai dia cam gitu...
x semestinyerr ape yang ko tengok dalam tv tu same macam dia kat luar..
bukan dia x nak bertegur-sapa ngan sedara-mara ko...
tapi, mungkin dia blom biase lagi...
kat dalam tv memang nampak dia pot pet pot pet...
kat luar?
mungkin dia memang pendiam...
pemalu...
sape tau kan?
korang pun kawin baru setahu jagung kan?
nanti da lame2 ko kenal la dia camnerr...
kot2 dia x pandai nak starting perbualan..
so, sedara-mara ko lerr kene mula kan..
kat tv tu dia pakai skrip..
tu yang x de masalah....
cube kalo x de skrip..
kayu jugak dia...

aku cuma wat analisis berdasarkan berita yang aku bace jerr...
citerr dalam kain tu..
aku x tau...
ni cuma pendapat aku yang bukan retis laa...
ape2 pun.. bace berita penuh kat cnie...

macam aku bgtau awal2 tadi...
aku x bleh salahkn 1 pihak je..
sebab bukan aku yang alami keadaan tu..
ape yang aku bleh cakap..
2-2 pihak pun ade silap memasing...
da ade anak ni...
elok laa berbaik...
pose pun da makin dekat...
molek sangat lerr bermaafan...
kesian kat Zahrah tu..
dia x tau ape....

- dari sudut pandangan mate aku jer....

Tiada ulasan: